Fortsätt till huvudinnehåll

Proud, Pride & Promenad....

Igår lördag åkte vi in till City för att titta på Pride-paraden. En häftig upplevelse tycker jag, mycket folk, härligt stämning och många fantasirika kreationer och ekipage. Lite svårt att se allt pga allt folk, tog en massa bilder, här är några av dem. Budskapet är att man ska vara stolt för den man är och det håller jag med om, jag tror på alla människors lika värde fast tyvärr så fungerar det ju inte i praktiken - ännu....

Bajen, bajen..... även de andra Stockholmslagen var med i paraden för första gången...

Tittar man noga ser man två partiledare på bilden.
Mitt fackförbund Unionen fanns med...

Ett gäng från Dramaten...

Lite andra transportmedel



So Proud....
Både vita och svarta änglar.... eller
... massor med glada människor...

När vi sett klart på paraden så gick vi ner till Söder, när man passerat Götgatspuckeln möts man av den här utsikten. Vi gick till Greken på Hörnet och käkade, jättegod mat, B åt Souvlaki och jag åt Moussaka. Minst lika gott som i Grekland så det blir nog flera besök där. Solen tittade fram och det blev varmare framåt eftermiddagen så vi kunde sitta utomhus.

Sedan strosade vi in mot stan igen, häftiga moln över stan men inget regn.

Vid Djurgårdsfärjorna på Stadsgårdskajen stod de och sålde ballonger...

Inne i stan tänkte vi gå på bio när vi nu ändå var där, men filmen vi ville se hade redan börjat och vi hittade inget annat av intresse så vi åkte hem istället.

En riktigt skön dag, många steg, men vet inte hur många eftersom stegräknaren låg kvar hemma. Konstaterade att vi inte varit in till stan nåt på hela semestern, men nu blev det av till slut i alla fall.

Imorgon är det dags att börja jobba igen, känns faktist rätt ok, har haft 6 bra veckor. Jättebra att börja med att åka bort två veckor, man kopplar av direkt och sen känns det som om man varit ledig länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....