Fortsätt till huvudinnehåll

Inspiration

Inspirerad av "Munken som sålde sin Ferrari" så tänkte jag skapa en drömbok. Så nu har jag ägnat ett par timmar till att göra en förstasida i boken.


Dels för att det är ska var lite fint i min bok och dels för att det är så otroligt roligt att måla. Använder mina akvarellpennor som i stort sett fått vila sen semestern. 

En drömbok då för dom som inte läst boken ovan, så ska man i den visualisera sina drömmar, dvs det man önskar sig typ skapa målbilder. Man kan både skriva rita och klistra in bilder av det man vill uppnå.  

Ikväll var det första gången på foto-kursen, jättebra lärare och jag har lärt mig lite nytt. Kan bli riktigt bra, i läxa till nästa gång så får vi inte använda autoläget på kameran utan ska köra på programläget istället. Måste läsa på lite mera känner jag.....


- Skickat från min iPhone

Kommentarer

  1. när jag gick fotokurs var det också det första vi fick göra, köra på manuell inställning, automatiken använder jag bara vid speciella tillfällen..Härlig bok! Jättefint, har också en massa klipp som ligger i min byrå just för att göra en liknande bok, men men...orken tryter just nu...kanske i vinter :) kramar och sköt om dig! Di

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....