Fortsätt till huvudinnehåll

Jobb jobb jobb


Häftigt ljus när jag kom till Universitetet för att hämta bilen i eftermiddag. Sen från jobbet idag också. Vi har avstämningsmöte klockan 5 varje dag och nu i början känns det bra att vara på plats, kan vara med per telefon men då missar man ju mycket. Känns som det kan bli bra, är nog ingen nitlott trots allt. Jag utvecklas och lär mig nya saker och dessutom lär känna nya människor.

Var trött i huvudet när jag gick från jobbet, mycket nytt och mycket att hålla reda på. Fast kul ändå, jag får verkligen använda min kreativitet för att fixa det som ska göras. "Som vanligt" förväntas man ju veta vad det handlar om fast man inte fått den information man borde fått, och innan man vet vad man borde fått är det svårt att veta vad man ska fråga efter. Men men det löser sig. Känns faktiskt kul att ha mycket att göra, dessutom lite mer konkreta saker än i förra projektet där det var mycket fluff-fluff.

Sen har jag ju börjat lite smått med att fixa det som behövs för att kunna använda MacBeth som jobbdator. Har fått det beviljat nu så det ska bli kul, gäller bara att få tiden att räcka till. Har beställt MS Office för Mac....

Fick en ingivelse att ringa dottern imorse när jag kom till Universitetet, missade henne med några minuter, hon åkte till Universitet och jag åkte därifrån. Kanske det jag kände på mig att hon var nära. Fast iofs brukar jag ju kolla efter henne när jag kommer dit eftersom hon pluggar där.

Väntar på att brödet i ugnen ska bli klart så jag kan gå och lägga mig. Gjorde en fördeg till Dinkelbröd imorse och sen fick Bernt fixa degen när han kom hem, men den ska ju jäsa och vikas flera gånger så det är inte mycket jobb men lång tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....