Fortsätt till huvudinnehåll

Nämen....

 Dagens överraskning: Bring har försökt leverera mitt paket!! Tyvärr har ju inte informationen gått fram att dom kan lämna det i receptionen på skolan eller ringa mig när dom är på gång. 
24 dagar sen det anlände till Stockholm (i alla fall första gången)

Dagens positiva: Att få en telefonräkning med negativt belopp är ju positivt. Tar gärna fler såna. Det är efter allt strul med internet-telefonin och Gatewayen som inte fungerade som jag ville. Pengar tillbaka för gateway + ersättning för allt strul, utan telefon en vecka osv.

Dagens lärdom: Man kan inte tvätta handstickade sjalar av Merinoull i tvättmaskinen, dom blir väldigt små och kompakta. Jag tog visst miste och trodde den var av silke också som den andra jag tvättade. Lite synd förstås på alla timmar jag lagt ner på den, men men that's life. En anledning att köpa mer fint garn på Syfestivalen nästa vecka, jaaaa :)

Dagens YESSS! Lite triumferande att jag fick rätt efter gårdagens diskussion. Skönt jag har mina vapendragare som kan ta striden, den är ju inte min heller, jag hamnar bara mitt i.

Dagens OOOPS! Jag gjorde fel och erkänner! Ja  Bernt du läste rätt! Men det kommer inte att bli nån vana och det gäller bara på jobbet. Hemma gör jag aldrig fel, vet du väl... Puss :)
Det är bättre att hitta felet själv och tala om det i alla fall....

Kan rekommendera boken jag lyssnar på nu "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Mycket underhållande.

Over and Out. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....