Fortsätt till huvudinnehåll

Nyårsafton 2009


Det blir en repris på förra årets inlägg på nyårsafton, och då kan man ju fråga sig, hur gick det egentligen med det jag tänkte mig för 2009...

  • Fortsätta träna - det höll ju i sig till februari, sen blev det inte så mycket mer, tappade motivationen pga av allt eksem bl.a. Kom igång lite under november så det blev ett par gånger till i alla fall.
  • Jobba med min personliga utveckling - ja det har jag ju gjort lite i alla fall, har börjat en kurs som ska slutföras under nästa år.
  • Hålla kontakten med de människor jag tycker om att umgås med - någorlunda i alla fall, fast jag måste ju erkänna att det är lättast att hålla kontakt med de som finns tillgängliga via chatt, mail osv.
  • Lyssna på fler engelska böcker - nope inte en enda.
  • Må bra och ha det ta vara på dagen - det har jag nog blivit bättre på
  • Utbilda mig i jobbet - ja det har jag nog, som min chef säger att jag gör - learning by doing.
  • Ta upp släktforskningen igen - nej, känns inte aktuellt just nu, kommer nog det också

2009 har varit ett riktigt bra år, jag känner mig så nöjd med det och jag är säker på att 2010 blir ännu bättre.

Några highlights från 2009
  • Min fantastiska familj som gör livet värt att leva
  • Alla trevliga människor som finns runt omkring mig både IRL och AFK. Har lärt känna nya människor via internet, och även återfått kontakten med gamla bekanta.
  • 207 blogginlägg (208 med det här) över 100 mer än förra året
  • Alla resor, Åland sista april, en riktig retreat där vi bodde på ett hotell allra längst upp på Åland, dessutom vår bröllopsdag. 2 veckor ö-luff i Grekland, favoriter i repris, Rhodos, Patmos och Lipsi. Moskva i december, var en höjdare. Jag fick ju se sagoslottet, dvs Vasiliev-katedralen + en massa annat. Till sist Italien-resan över jul. Höjdpunkterna där var att få träffa P & M, se Leonardo's Nattvarden i Milano och att vara på St Petersplatsen på juldagen under påvens tal. Helgen i Malmö med K, häftigt att vandra i bokskogen.
  • Bokmässan, jättekul, det blir repris på det nästa år
  • Haft intressanta uppdrag på jobbet som utvecklat mig jobbmässigt och förbättrat min engelska.
  • Konserten med Tina Turner i Globen.
  • Min nya fina W995, hängde på låset så jag fick en första försäljningsdan.
  • Försäljningen av vår lägenhet, det gick snabbt när vi bestämde oss.
  • Min första alldeles egna laptop, min fina Vaio. Har ju haft tillgång till laptops förut men det har ju varit jobbets.
  • Att jag mår så himla bra, känner mig ofta rätt lycklig och priviligierad. Tror att jag äntligen börjat fått ro i själen. Tänk att det skulle ta så många år.
  • Att jag gjorde högskoleprovet med resultat 1,6 och tack vare det kom in på kursen Fotografi - Visuell kommunikation. Ska bli jättekul.
  • Plockat massor av kantareller, så kul och gott.
  • Årets nördigaste inköp måste vara vår portabla espressobryggare, handpresson, men kanonbra på greklandsresan
  • Varit anställd i 30 år, hur det nu gått till.....
  • kommer inte på nåt mer just nu....

2010 ska jag.....
  • Flytta till havet sen kanske flytta igen, vem vet, om vi hittar vårt drömhus
  • Börja kursen i Fotografi - Visuell kommunikation
  • Resa nånstans kanske... ;)
  • Göra färdigt kursen i personlig utveckling
  • Gå många promenader vid havet
  • Träna, så jag utnyttjar mitt dyra gym-kort
  • Gå till badhuset, det måste ju vara gratis - jag har ju sim-kort....
  • Fortsätta njuta av livet
  • Starta företag med web-shop
Gott Nytt År!
2010 kommer att bli fantastiskt!

Kommentarer

  1. En nördsak glömde du!
    Nuuken, din läsplatta.

    Är avundsjuk på den.
    Vill ha, vill ha. :)

    SvaraRadera
  2. Attans hur kunde jag glömma den... får väl lägga till den.
    NUUT heter den förresten..... ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....