Fortsätt till huvudinnehåll

2010 - hur blev det egentligen...


En liten tillbakablick på året och om man tittar tillbaka på vad jag skrev förra nyårsafton, hur blev det då kan man ju undra.....


  • Flytta till havet sen kanske flytta igen, vem vet, om vi hittar vårt drömhus
    - första steget är avklarat, bor vid havet och trivs så bra
  • Börja kursen i Fotografi - Visuell kommunikation
    - börjat har jag ju gjort, ska slutföra den under 2011
  • Resa nånstans kanske... ;)
    - en hel del resande blev det ju, pendlade till Köpenhamn under 5 månader, 2 veckors ö-luff i Grekland, en tripp till Riga i somras och nu senast en vecka i Barcelona över jul
  • Göra färdigt kursen i personlig utveckling
    - tja vad ska man säga om det, har gjort en del men har haft lite personlig utveckling av livet självt i år som gett mig många insikter det får väl räknas, kursen jag syftar på tar jag lite pö om pö
  • Gå många promenader vid havet
    - japp, det har jag, och njuter lika mycket varje gång, och många bilder har det blivit där också
  • Träna, så jag utnyttjar mitt dyra gym-kort
    - så få gånger som jag tränade på det kortet så är det nog det dyraste man kan ha....
  • Gå till badhuset, det måste ju vara gratis - jag har ju sim-kort....
    - nä bidde inte det, hade varit kul att fråga om min sim-kort gäller (obs! simkort i telefonen alltså ;) )
  • Fortsätta njuta av livet
    - ja det har jag gjort, och dessutom blivit bättre på det tycker jag
  • Starta företag med web-shop
    - startat företag har jag ju gjort, web-shopen är inte klar, men har startat lite försäljning....



2010 har varit ett år som varit lite upp och ner känns det som. Men trots allt bra eftersom jag har lärt mig en massa och fått insikter, och lärt känna många nya trevliga människor

Några highlights från 2010

  • Min fantastiska familj som gör livet värt att leva
  • Alla trevliga människor som finns runt omkring mig både IRL och AFK. Har lärt känna nya människor via internet och AFK, och även återfått kontakten med gamla bekanta. FB är faktiskt fantastiskt på det sättet, ett bra sätt att hålla kontakt med de som bor långt borta.
  • Resorna, Grekland, Riga och Barcelona.
  • Flytten till Runö, trivs så bra här nära havet
  • Foto:
    • Nya kameran, my Precious, de nya objektiven
    • Fotokursen i höst, vågade ta steget från auto-läget på kameran
    • Allt fotande, alla fotopromenader ensam eller tillsammans med Bernt
    • Att jag börjat fota i RAW och använda Lightroom
    • Videokurserna från Moderskeppet, Lightroom och RAW som jag håller på med
    • Fotomässan
  • Min "Paus" i höstas som var välbehövlig för att vänta in min själ och landa i tillvaron igen. 
  • Mina "äppel-saker" - iPhone, iPad och MacBookPro, intressant att lära sig nytt operativsystem och plattform, att använda Macen som jobbdator, iPhone-programmeringskursen.....
  • Nya fina soffan, pensionerade den gamla soffan efter 21 år.
  • Lärt mig en del nytt på uppdragen på jobbet, uppdraget i Köpenhamn var slitigt men ändå lärorikt, med Agile och Scrum. Att det tog slut i förtid sörjer jag inte direkt, även om Köpenhamn är en trevlig stad.
  • Att jag börjat använda akvarellpennorna och målat lite, så kul även om det inte blir några fantastiska alster. Det var ett jättekul sätt att göra resedagbok på när vi var i Grekland
  • Att jag ofta mår så himla bra, känner mig lycklig och priviligierad. Jag har ett bra liv.
  • Plockat massor av kantareller, så kul och gott
  • Börjat mitt textil-projekt
  • finns säkert mer, men kommer inte på nåt mer just nu


2011 ska jag.....

  • Komma igång "på riktigt" med mitt företag, alternativt lägga ner det.
  • Träna regelbundet
  • Göra klart kurserna i iPhone-programmering och Visuell kommunikation
  • Lära mig mer om foto, Lightroom, RAW, kameran osv
  • Börja ett nytt uppdrag i februari som jag ser framemot, tror det blir kul och spännande
  • Resa nånstans... kanske ;)
  • Må bra och vara lycklig ofta :)
  • Göra saker jag tycker om och mår bra av
  • Vara kreativ, måla, sy osv
  • Ta många bilder, långa promenader hitta nya vyer att fota
  • ....


Gott Nytt År!
2011 kommer att bli fantastiskt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....