Fortsätt till huvudinnehåll

Ikea, Macro och diverse blommor

En tur till IKEA blev det i eftermiddag, populärt ställe idag. Handlade lite blommor, fina ytterkrukor och såklart värmeljus som vi hade som anledning :) Blev ett besök på Plantagen sen för att köpa lerkrukor till ytterkrukorna + blomjord och lite flera blommor. Har lekt lite med mitt makro och fotat några av blommorna.

Hoppas den här kan livnära sig på blomflugorna som verkar trivas hos oss. 

Fina tulpaner, röda...

... och röda med lite vitt....

... blev en fin bukett.

Fina orkidéer hade de också på IKEA till ett bra pris.

Till sist en Clivia, väntar på att den ska slå ut, det är en blomma jag minns sen jag var liten. 

Kommentarer

  1. Vilka snygga bilder det blir med ditt nya objektiv :) Ja, och så är du väldigt duktig att fota också ;)

    Var köpte du det?

    Intressant med drömmarna du skrev om i inlägget efter detta :)

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Cecilia.

    Det är det här objektivet jag har
    http://www.sony.se/product/ddl-aps-c-lenses/sal-30m28 dvs ett Sony original-objektiv.
    Blev så glad när jag hittade det här eftersom det är så pass billigt, förut hade de bara makron för 5-6000. Sony har kommit med flera nya makron till bra priser för att konkurrera med andra tillverkare.

    Här är en jättebra sida för att jämföra objektiv http://photozone.de/

    Ha det bäst du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade glömt att clivia kan blomma. Här gläds jag åt varje blad som överlever. :-)

    SvaraRadera
  4. Clivian håller på och slår ut, sla nog ta lite mera bilder. Ska ge mig tid att läsa din blogg också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....