Fortsätt till huvudinnehåll

Hur känns det?

Januari är nästan slut och det blev 15 träningspass som var målet, 8 styrketräningspass och 7 konditionspass, så nu måste jag fråga:

- Hur känns det?
- Tack, det känns väldigt bra, dels för att jag uppfyllt ett mål men också för att jag mår bra av träningen.

- Har det varit jobbigt?
- Nej faktiskt inte, kände mig motiverad att komma igång med träningen för att jag tycker det är roligt med styrketräning, men det räcker ju inte med det, behövs lite konditionsträning också, så det blev plus när jag kom på att jag kunde utnyttja tiden på gångbandet för att titta på dvd-kurser på iPaden. Då är det helt ok att gå en timme. Har en jättebra träningskompis också som gör det roligare, hon kan mycket så jag får tips och inspiration av henne.

- Vad har du sett för positiva effekter av träningen?
- Förutom att jag känner mig piggare så har jag fått mera ro eller om det är mer ork till att ta tag i andra saker, som mina kurser, Photoshoppandet och tom börjat med hemsidan till företaget.

- Det låter ju jättebra, hur tänker du gå vidare?
- Jag fortsätter träna varannan dag så länge. Min arbetssituation kommer att förändras under februari men det gäller bara att planera, gymmet har ju öppet dygnet runt så det finns inga ursäkter.

- Nåt mer att tillägga?
- Ja det är faktiskt kul att gå till gymmet, lär känna nya människor, hälsar på pantertanterna och idag var det en kille som hade med sin iPad så jag frågade vad han använde för program. Bernt frågade om han var snygg, men jag vet faktiskt inte, jag var mer intresserad av det snygga träningsprogrammet han gjort i KeyNotes ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....