fredag 7 januari 2011

Levain, äppelpaj och Nokia

Bernt började ett nytt bakprojekt idag. Levainbröd, som är ett bröd som man bakar utan jäst. Istället gör man en Levain, och det som syns på bilden är steg 1: Russinjäst - Vatten, russin, socker och honung som ska jäsa 4-6 dagar. Man silar bort russinen sen håller den i flera månader i kylskåp. I steg 2 gör man en "mamma" som man sen använder för att göra en "chef" i steg 3, sen gör man Levain i steg 4 och då är det klart att baka. Ska bli intressant.




Jag gjorde en äppelpaj istället, tar inte så lång stund, den kan vi njuta av redan ikväll.



Var en sväng till Täby för att få en dödsattest på min Nokia, men tyvärr så visste dom ju ingenting i den butiken trots att företaget jag jobbar för har avtal med dom. Suck! Stackars Nokian tålde inte närkontakten med snön, saknade den inte förrns nästa dag, den startade och sa okänt tillbehör, bråkade lite om sim-kort osv innan den dog. Nåja RIP, kommer inte att sakna den....
Snyggt att min iPhone speglar sig i Nokian ;)


- Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar