Fortsätt till huvudinnehåll

Mera träning och photoshop


Det blir mycket träning i bloggen men det är lite fokus, eller kanske snarare mycket, på det nu. Varför göra nåt halvhjärtat när man kan göra det till 120%.

Hittade ett ännu bättre alterntiv till Desperate Housewives att träna till idag. Kör en kurs i PhotoShop som jag laddat ner från Moderskeppet, så det var Mattias som fick underhålla mig idag och det var intressant så det blev en hel timme på gå(löp)bandet.

Har photoshoppat lite i helgen, bl.a headern här på bloggen, har tänkt länge jag ska göra nåt och nu blev det av. Hur kul som helst att pyssla med bilder, men upptäckte samtidigt att jag glömt så mycket sen jag gick kursen i Bildbehandling för 3 år sen att jag behöver fräscha upp kunskaperna. Så då blev det aktivering av både kroppen och hjärnan idag. Perfekt utnyttjande av tiden, har många timmar kurser jag vill göra, Lightroom, RAW, Visuell kommunikation mm mm

- Skickat från min iPhone

Kommentarer

  1. Det blev en väldigt snygg header! Bra jobbat både i knopp och kropp, jag tycker det är fantastiskt att du orkar vara så kreativ och aktiv, själv känner jag mig rätt låg just nu, men det går säkert över!
    Ha en fin vecka! kram Di

    SvaraRadera
  2. Tack Di!
    Känns väldigt bra med träningen, jag försöker hitta saker som gör det roligare att träna. Det är så mycket jag vill göra :)

    Hoppas det vänder snart för dig, du har ju i alla fall kommit så långt så du vet vad du fightas med.
    Stor kram till dig och ha en fin vecka du också.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg header :) Jag funderar på om jag ska hitta på nåt nytt kul, men jag vet inte hur man gör såna med flera bilder och så :(
    Har kommit in på B-kursen i foto nu så kanske lär jag mig nåt matnyttigt :)

    Vad duktig du är med träningen!! Jag ska också ta tag i det men det tar emot...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Cecilia.
    Det finns flera sätt att göra det på, jag kan berätta om du maila mig.

    Va kul att kommit in på foto-kursen. Är du intresserad av bildbehandling så rekommenderar jag den här kursen: http://www.moderskeppet.se/distans/digbild/
    helt på distans, och jättebra. Jag gick den för 3 år sen.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....