Fortsätt till huvudinnehåll

Drömmar

Jag drömmer periodvis mycket eller kanske är det så att jag minns drömmar bättre ibland.

Igårkväll låg jag och funderade över två drömmar jag hade natten innan, i den första hade jag fått låna en vit Ferrarri som jag körde omkring i, lite fel körde jag och lite annat konstigt.

I den andra drömmen bodde vi i typ ett radhusområde, lite förvecklingar där också så klart....

Men det intressanta är inget av det utan när jag började fundera var jag körde så var det på platser jag kört förut i drömmar, ingen verklig plats, i stadsmiljö med massor av rondeller, filer osv men jag tog en annan väg än i en dröm förut och hade jag fortsatt hade jag kommit ut ur stan och till två parallella vägar den ena längre och den andra kortare som går till samma ställe. I närheten av det finns det dessutom skidspår som jag åkte i häromnatten i en annan dröm och fortsätter man ner för en backe i skidspåret kommer man till en dal där jag också varit i en dröm förut. Funderade vidare och kom på att jag i en annan dröm varit i stadskvarteren och gått på olika ställen. Radhusområdet ligger i en annan del och nedanför det ligger en annat område där jag varit förut i en annan dröm. Kom ihåg fler och fler platser där jag varit i drömmen, mycket märkligt.

Inga av platserna kan jag lokalisera som några jag varit till i verkligheten men allt hänger ihop men det finns lite vita fläckar på kartan som kanske kommer de också för att få hela bilden. Kändes lite fascinerande när jag upptäckte att genom att följa vägarna eller platserna kom jag ihåg tidigare drömmar.

Fast jag kanske lever i en drömvärld, om det är så, väck mig inte, jag trivs bra här och är lycklig ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....