måndag 31 januari 2011

Ännu en dag....

En bild till från Djurgården i söndags....

"Ännu en dag när inget blev gjort..." sjunger Bo Kaspers, den har vi lyssnat på mycket i bilen och även på Spotify på sistone. Men det är ju faktiskt inte riktigt sant, lite har jag ju gjort idag... 

  • Jobbat undan och tömt min jobb-brevlåda
  • Planerat när jag ska plugga på mina distanskurser
  • Träffat en liten fyrfoting som jag ska ta på lunchpromenad i morgon
  • Kollat lite på första lektionen på en av distanskurserna
  • Lagat lunch och middag
  • Tvättat
  • Pratat och chattat, bl.a med min spanska syster som har det jobbigt
  • Funderat (och lite irriterat mig också) på varför så många blandar ihop orden 
    • enda - ända .... ända gången istf enda gången
    • sett  - sätt ..... i stort sätt istf i stort sett
    • de, dem, dom, många skriver alltid dem när det ibland ska vara de
  • skriver man istf jag, är det ett sätt att slippa ta ansvar?

    Jag kanske är en petimäter, eller heter det pätimäter ;)

2 kommentarer:

  1. Ja du!
    Du kan lära mig skillnaden på dessa ord tror jag kan men jag är inte helt säker.

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag göra det :)
    Kram

    SvaraRadera